Uutiskirjeellä tehoa markkinointiin

Sähköinen uutiskirje eli Uutiskirjesovelluksella lähetettävä sähköposti on yksi tehokkaimmista markkinoinnin työkaluista digissä. Yrittäjä pääsee alkuun jopa ilmaiseksi ja jos huolehtii analytiikan läpikäymisestä, sekä ns. ”toisesta aallosta”, niin varmaa on, että vaikutusta tulee olemaan liikevaihtoon myönteisessä mielessä.

Tehokas Uutiskirje -ajattelu

Uutiskirje perustuu laadukkaaseen osoitteistoon eli siihen kannattaa panostaa. Ensinnä käydä läpi yrityksen oma menneiden vuosien asiakasrekisteri ja sitten käydä läpi soveltuvin osin alueen yritykset. Osoitteita on mahdollisuus myös ostaa eri kriteerein, mutta omalla panostuksella pärjää jo hyvin pitkälle. Noin 500 osoitteen rekisteri on jo hyvä alku, kun muistaa, että osoitteistoa kasvatetaan kaiken aikaa toiminnan myötä.

Kirjeen lähettämisen jälkeen tulee tarkasti seurata sen tuomaa analytiikkaa ja olla yhteydessä ns. ”kuumiin liideihin”, jotka ovat kirjeen avanneita henkilöitä. Näihin kannattaa parisen päivää kirjeen lähettämisen jälkeen olla henkilökohtaisesti yhteydessä ja luoda lähemmin asiakaskontaktia.

Lue koko artikkeli >>

Posted in Yleinen.