Vaikea on yrityksen ilman markkinointia kehittyä ja paino on nyt digissä.

 

Kaiken yrityksen markkinoinnin perusta on ajanmukainen netsivusto, sillä 90% uusista asiakkaista vilkaisee mobiilisti netistä yrityksen tietoja ennen, kuin "astuu" sisään. Lisäksi tulee huolehtia Some-näkyvyydestä ja digimarkkinoinnista, kuin myös osaltaan printistä.

 

Digimarkkinointi

 

Netsivusto on markkinoinnin ensimmäinen askel ja kun se on saatu kuntoon, tulee seuraavaksi Some. Yleensä pohditaan ensinnä Facebook ja seuraavaksi Twitter, Linkedin etc. ja muut digikanavat. Ja kun kokonaisuus on minimissään bränditasolla hallussa, otetaan käyttöön tarkka analytiikka, että tiedetään mitä tehdään. Sen jälkeen voidaan laajentaa tehoa Googlen tuotteisiin ja näin rakentaa markkinoinnista yksi tehokas tuottava digivoima.

 

Digin laskutus - tärkeä vinkki!

 

Digimarkkinoinnissa mainosten näkyminen on "klikki" tai "näyttö" -pohjaista ja niille määritellään joko itse hinta tai annetaan sovellusten käydä huutokauppaa sovitulla tasolla näkyvyydestä. Yleisimmin tilataan ko mainontaa yrityksiltä, jotka tarjoavat kiinteällä kuukausimaksulla tiettyä määrää "klikkejä", mutta tähän ei kannata suostua. On merkittävästi edullisempaa tilata vain Digimainonnan suunnittelutyö ja määritykset esimerkiksi Googlen kampanjaan ja maksaa itse budjetti ja näin säästää jopa puolet markkinointibudjetissaan. 

 

Siksi aina suosittelemme, että vain mainoksen tuottamisesta laskutetaan asiakasta ja asiakas maksaa itse suoraan markkinointi- eli "klikki" -kulut esimerkiksi Googlelle. On myös huomattava, että tällöin maksussa ei ole arvonlisäveroa, koska maksu menee ulkomaiselle tilille ja sillä voi olla kassalikviidin kautta yritykselle apuja.

 

Printtimarkkinointi

 

Printtimarkkinointi vähenee kaiken aikaa ja itseasiassa, siinä on sen mahdollisuus. Printti, sen kaikissa ilmenemismuodoissa, on nostamassa asemiaan eteenkin brändimarkkinoinnin alueella. Printti on myös muuttanut muotoaa ja siitä on tullut digimarkkinointia tukevaa aiemman pääkanavan sijaan.

Ymmärrettävästi digi ja printti kuuluvat yhteen ja niiden tulee visuaalisesti, kuin myös sisällöllisesti tukea täysin toisaan - Brändiä vahvistaen.

 

Markkinointi